У Сумському державному університеті відбувся тренінг «Академічна доброчесність як складова забезпечення якості освіти у ЗВО: виклики та найкращі практики».

Тренінг було організовано в рамках проєктів Multiplication Trainings for Higher Education Administrators in Ukraine (THEA Ukraine X) та “With Academic integrity to EU values: step by step to common Europe" Сумським державним університетом і Українським католицьким університетом, які є партнерами в рамках Альянсу українських університетів. Тренінг є продовженням серії заходів СумДУ з популяризації академічної доброчесності.

Тренінг зібрав близько тридцяти учасників із числа гарантів освітніх програм, співробітників бібліотеки, студентів Сумського державного університету та Українського католицького університету.

Найкращими практиками забезпечення академічної доброчесності ділились:

  • Іван НАЗАРОВ, заступник голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти;
  • Iris MA, Assistant Dean for Academic Affairs and Assistant Teaching Professor, Keough School of Global Affairs, University of Notre Dame;
  • Маріанна ПИРІГ, керівниця науково-організаційного відділу Українського католицького університету;
  • Артем АРТЮХОВ, член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, керівник Групи сприяння академічній доброчесності Сумського державного університету, Міжнародний інженер-педагог (ENG PAED IGIP).

Учасники тренінгу отримали:

  • опис процесу формування середовища академічної доброчесності у національній та міжнародній нормативній базі;
  • відомості про університетську систему забезпечення академічної доброчесності та роль викладача у становленні принципу «нульової толерантності» до недоброчесних практик;
  • перелік ефективних інструментів протидії порушенням академічної доброчесності;
  • кейси про академічні проступки та недоброчесні практики у освітній діяльності;
  • можливісь створити оригінальні алгоритми дотримання академічної доброчесності під час онлайн-навчання в рамках курсів, які вони викладають.

Головним результатом тренінгу є створення когорти агентів змін, які сповідують принцип «нульової» толерантності до усіх проявів академічної недоброчесності та готові взяти активну участь у розбудові системи забезпечення академічної доброчесності у своїх ЗВО.

Сумський державний університет став членом Європейської мережі академічної доброчесності (European Network for Academic Integrity, ENAI). Відповідне клопотання було задоволене Правлінням ENAI.

СумДУ першим серед закладів вищої освіти України увійшов до найбільшої мережі академічної доброчесності в Європі, членство в якій підтверджує визнання ефективності університетської системи забезпечення академічної доброчесності та інноваційних методів промоції її принципів серед здобувачів освіти і співробітників університету.

ENAI у своєму складі має декілька робочих груп, до роботи в одній з них – Educational Materials on Academic Integrity  – долучився керівник Групи сприяння академічній доброчесності СумДУ Артем АРТЮХОВ.

Європейська мережа академічної доброчесності – це асоціація, що об’єднує освітні організації, національні агентства із забезпечення якості вищої освіти, заклади освіти та агентів змін, зацікавлених у підтримці та просуванні академічної доброчесності в освітньому і науковому середовищах.

СумДУ радий приєднатись до команди ENAI для обміну досвідом у сприянні дотриманню стандартів академічної доброчесності.

4 жовтня Артем АРТЮХОВ, доцент кафедри маретингу, керівник Групи сприяння академічній доброчесності СумДУ представив проєкт «With Academic integrity to EU values: step by step to common Europe» освітній і науковій спільноті України на Форумі академічної доброчесності, який було спільно організовано Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти та компанією Unicheck.

Артем АРТЮХОВ у своєму виступі «Система забезпечення академічної доброчесності у закладі вищої освіти та її зовнішня оцінка: на шляху до світових стандартів» відзначив вимоги до університетських систем забезпечення академічної доброчесності, які дозволять закладам вищої освіти успішно інтегруватись до європейського освітнього і наукового досвіду. На прикладі Сумського державного університету він надав опис університетської системи забезпечення академічної доброчесності та шляхи її ефективного функціонування.

До участі у Форумі долучились більше 850 слухачів.

Участь у Форумі академічної доброчесності є продовженням циклу просвітницьких заходів з тематики академічної доброчесності у діяльності закладів освіти на національному і міжнародному рівнях, які організовуються в рамках проєкту ERASMUS-JMO-2021-HEI-TCH-RSCH-101048055 «AICE - With Academic integrity to EU values: step by step to common Europe», що співфінансується Виконавчим агентством ЄС з освіти, аудіовізуальних засобів та культури в рамках напряму «Жан Моне» програми Erasmus+

Проєкт AICE присвячений впровадженню кращого досвіду країн ЄС у забезпеченні академічної доброчесності в освітній діяльності закладів освіти, визначення ролі здобувачів освіти, викладачів та менеджменту університету у формуванні доброчесного освітнього середовища.

 

Впродовж 16-19 серпня Артем Артюхов, доцент кафедри маретингу, керівник Групи сприяння академічній доброчесності СумДУ провів тижневий тренінг «Організація наукової діяльності: шлях від ідеї до її комерціалізації» на базі Казахського агротехнічного університету ім. С.Сейфулліна (м. Нур-Султан, Казахстан). В рамках тренінгу були розглянуті питання академічної та дослідницької доброчесності в освітньо-науковій діяльності універитету, проведення бібліометричного аналізу та коректного використання літературних джерел, критеріїв вибору журналу для публікації та виявлення ознак «хижацьких» видавництв.

 До участі у тренінгу долучились близько 50 учасників з 5 закладів вищої освіти Казахстану.

Тренінг є продовженням циклу просвітницьких заходів з тематики академічної доброчесності у діяльності закладів освіти, які організовуються в рамках проєкту ERASMUS-JMO-2021-HEI-TCH-RSCH-101048055 «AICE - With Academic integrity to EU values: step by step to common Europe», що співфінансується Виконавчим агентством ЄС з освіти, аудіовізуальних засобів та культури в рамках напряму «Жан Моне» програми Erasmus+

 

Проєкт AICE присвячений впровадженню кращого досвіду країн ЄС у забезпеченні академічної доброчесності в освітній діяльності закладів освіти, визначення ролі здобувачів освіти, викладачів та менеджменту університету у формуванні доброчесного освітнього середовища.

 

Науковці Сумського державного університету отримали можливість диссемінації парадигми відкритої науки та освіти завдяки підримці ЄС проєкту «Відкрита наука та освіта в Європі: історії успіху для українського академічного середовища», який співфінансується Виконавчим агентством ЄС з освіти, аудіовізуальних засобів та культури в рамках напряму «Жан Моне» програми Erasmus+.

Проєкт спрямований на формування мережі провайдерів принципів відкритої науки в різних регіонах України. Ідея полягає в тому, щоб сформувати нову парадигму використання інформаційних ресурсів відкритого доступу на основі найкращих практик ЄС та сприяти входженню до європейської освітньої та наукової спільноти, яка ефективно залучається до відкритих практик в академічному середовищі.

В рамках виконання проєкту планується проведення серії вебінарів «Відкритий інноваційний простір: від генерації знань до трансферу інновацій», зимової школи «Відкрита наука в освіті та дослідженнях: найкращі практики ЄС», круглого столу «Перші кроки в парадигмі використання відкритих даних і ресурсів: досвід ЄС для України», а також інших освітніх активностей.

Група сприяння академічній доброчесності СумДУ за підтримки університетів-партнерів (зокрема НУ «Дніпровська політехніка») та Національного агентства з забезпечення якості вищої освіти забезпечила проведення тренінгу «Академічна доброчесність як рушійна сила підвищення якості вищої освіти: кейси акредитаційної експертизи».

Навчання проходило три дні, з 14 по 16 червня, за такою структурою:

  • День 1: Аналіз нормативної бази ЗВО в частині забезпечення академічної доброчесності.
  • День 2: Критерії оцінювання системи забезпечення академічної доброчесності під час акредитаційної експертизи.
  • День 3: Академічна доброчесність у звітах самооцінювання та звітах експертної групи – кейси.

До участі у тренінгу долучились близько 450 учасників з більше ніж 50 організацій – закладів вищої освіти, наукових установ, у тому числі студенти, яким небайдужі питання академічної доброчесності.

Цей тренінг є продовженням циклу просвітницьких заходів, організованих в рамках проєкту ERASMUS-JMO-2021-HEI-TCH-RSCH-101048055 «AICE - With Academic integrity to EU values: step by step to common Europe», що співфінансується Виконавчим агентством ЄС з освіти, аудіовізуальних засобів та культури в рамках напряму «Жан Моне» програми Erasmus+.

Проєкт AICE присвячений впровадженню кращого досвіду країн ЄС у забезпеченні академічної доброчесності в освітній діяльності закладів освіти, визначенні ролі здобувачів освіти, викладачів та менеджменту університету у формуванні доброчесного освітнього середовища.

У третій декаді травня Група сприяння академічній добочесності Сумського державного університету спільно із закладами вищої освіти України організувала цикл онлайн-заходів, присвячених розгляду національного та європейського досвіду у забезпеченні академічної доброчесності.

«Тиждень європейських цінностей академічної доброчесності» є першим з циклу просвітницьких заходів, який було організовано в рамках проєкту ERASMUS-JMO-2021-HEI-TCH-RSCH-101048055 «AICE - With Academic integrity to EU values: step by step to common Europe», що співфінансується Виконавчим агентством ЄС з освіти, аудіовізуальних засобів та культури в рамках напряму «Жан Моне» програми Erasmus+.

23 травня команда AICE виступила перед освітянами і науковцями України з тематичною доповіддю «Академічна доброчесність у закладах освіти: досвід України та Європейського союзу».

24 травня відбулась презентація проєкту AICE у формі семінару – «Виклики перед вищою освітою в розбудові систем забезпечення академічної  доброчесності».

25 травня в рамках AICE було проведено круглий стіл «Інституційна культура академічної доброчесності: національний досвід та кращі практики Європейського союзу».

До жвавого обговорення актуальних тем долучились близько 300 учасників  з більше ніж 40 організацій – закладів вищої освіти, наукових установ, обласних департаментів освіти і науки, компаній-розробників програмного забезпечення перевірки унікальності текстів.

До відома. Проєкт AICE присвячений впровадженню кращого досвіду країн ЄС у забезпеченні академічної доброчесності в освітній діяльності закладів освіти, визначення ролі здобувачів освіти, викладачів та менеджменту університету у формуванні доброчесного освітнього середовища.

24 травня 2022 р. о 15 годині відбудеться презентація проєкту ERASMUS-JMO-2021-HEI-TCH-RSCH-101048055 «AICE - With Academic integrity to EU values: step by step to common Europe», який співфінансується Виконавчим агентством ЄС з освіти, аудіовізуальних засобів та культури в рамках напряму «Жан Моне» програми Erasmus+.

Проєкт AICE присвячений впровадженню кращого досвіду країн ЄС у забезпеченні академічної доброчесності в освітній діяльності закладів освіти, визначення ролі здобувачів освіти, викладачів та менеджменту університету у формуванні доброчесного освітнього середовища.

Під час презентації проєкту AICE будуть визначені основні виклики у забезпеченні академічної доброчесності, які постають перед українськими університетами, озвучено основні цілі проєкту, представлено план активностей в рамках виконання проєкту. На прикладі університетської системи забезпечення академічної доброчесності Сумського державного університету будуть запропоновані основні алгоритми формування доброчесного середовища, побудованого на принципах нульової толерантності до будь-яких проявів академічної недоброчесності.

Реєстрація на участь.

В рамках проєкту OPTIMA, який фінансується Європейським союзом в рамках програми Еразмус+ КА2, науковці Сумського державного університету у складі консорціуму приступили до підготовки навчальних посібників, які присвячені питанням відкритої науки в освітній і науковій діяльності. Посібники будуть призначені для магістрантів і аспірантів, а також інших зацікавлених читачів, які хочуть оволодіти принципами відкритої науки та успішно застосовувати їх у своїй діяльності.

Важливе місце у цьому посібнику займатимуть питання академічної і дослідницької доброчесності до розкриття яких науковці університету долучились як розробники ряду авторських матеріалів у цьому напрямі. В подальшому в рамках проєкту планується створення масового відкритого онлайн курсу «Відкрита наука та відкриті наукові практики» на університетській платформі «Екзаменаріум».

Шановні студенти та працівники СумДУ!

Запрошуємо вас взяти участь у опитуванні (https://forms.office.com/r/5YFq5RbKLg), метою якого є дослідження ставлення українського студентства й академічної спільноти до цінностей академічної доброчесності та відкритих наукових практик, а також виявлення типових прикладів недоброчесної поведінки. Участь у опитуванні є добровільною та анонімною, а його результати (зібрані дані та їхній аналіз) будуть опубліковані у відкритому доступі. Для заповнення анкети вам знадобиться близько 10 хвилин. Опитування триватиме з 14 по 30 грудня 2021 року. 

Організатором опитування є команда проєкту OPTIMA, менеджеру якого просимо адресувати усі питання щодо цього дослідження: https://lpnu.ua/optima. Проєкт фінансується за підтримки програми Erasmus+ Європейського Союзу.

Дякуємо за ваш час та надіслані відповіді! Ваша участь допоможе розвитку культури академічної доброчесності та відкритої науки в Україні.