Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

31 жовтня в Сумському державному університеті відбулася зустріч керівництва, викладачів та студентів вишу з професорами університету Ферфілд (США) Кетрін Нантц і Девідом Шмідтом. Головною темою зустрічі став досвід розбудови системи академічної доброчесності в університеті Ферфілд та представлення напрацювань в цьому напрямку Сумського державного університету.

Участь у зустрічі взяли також координатор Проекту сприяння академічної доброчесності в Україні Тарас Тимочко, асистент Проекту Яна Чапайло, інші його представники. Модератором зустрічі виступив начальник центру науково-технічної та економічної інформації СумДУ Артем Артюхов.

«Без розуміння і без дотримання принципів академічної чесності ми не зможемо побудувати суспільство майбутнього, - говорив ректор Сумського державного університету Анатолій Васильєв на початку зустрічі. - В законі «Про вищу освіту» відображені питання академічної доброчесності. Нам потрібно створити й власний документ, який покаже той шлях, по якому ми підемо далі. Потрібно спілкуватися, проводити семінари, опитування, однозначно – поринати в цю тематику, вибудувати схему, як краще й правильно вчинити в тій чи іншій ситуації. Ці зустрічі нам корисні для того, щоби вибудувати алгоритм нашої поведінки, як нам поступово ввести в Сумський державний університет філософію, яка притаманна європейським університетам, університетам США та інших країн».

Американські колеги поділилися досвідом розбудови системи академічної доброчесності в університеті Ферфілд. Вони подякували за активну участь у проекті, позитивно охарактеризували студентів і викладачів, які брали участь у проведених тренінгах напередодні. Про впровадження модулів академічної доброчесності в навчальний процес розповіла асистент проекту SAIUP Яна Чапайло. «Академічна доброчесність у Сумському державному університеті: сьогодення та перспективи» - такою була тема виступу Артема Артюхова. Він представив Кодекс корпоративної культури СумДУ, впроваджене в дію Положення про перевірку на академічний плагіат; розповів про основні функції групи сприяння академічної доброчесності СумДУ, про інструменти впровадження – сайт, тренінги, інфографіка для школярів, що допомагає формувати світогляд у підростаючого покоління, майбутніх студентів.

«Сьогодні ми обговорили певні технологічні аспекти, які спрямують нас на головний шлях. Ми повинні навчити розумінню, що бути чесним - це модно і конкурентні переваги наших випускників будуть значно вищими, якщо вони здобуватимуть освіту чесно. Ми повинні працювати спільно: викладачі і студенти, адже ця справа важлива для всіх. І вже за декілька років студенти будуть говорити про університет , як про університет з високою якістю освіти та академічною чесністю. Такою є наша мета», - сказав на завершення зустрічі Артем Артюхов.

 

Джерело: сайт Сумського державного університету